قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی چقدر است؟

قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی چقدر است؟

قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی چقدر است؟

برای برآورد هزینه لوله کشی, قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی به عنوان پرمصرف ترین لوله برای اجرای لوله کشی آب سرد و گرم و لوله کشی پکیج در کنار قیمت اتصالات مربوطه مهم است. زمانی که صحبت از لوله آب پلاستیکی میشود, معمولا لوله های تک لایه پلی پروپیلن در اولویت قرار دارند. هر چند که در برخی مواقع میتوان به جای لوله های پلیمری اتویی سفید از لوله های پلی اتیلن یا پنج لایه استفاده کرد.

بدیهی است که برای محاسبه هزینه خرید لوازم لوله کشی آب, فقط قیمت هر شاخه آب پلاستیکی مهم نبوده و قیمت اتصالات به همراه دستمزد کار نیز موثر هستند. به طور متوسط در تخمین هزینه لوله کشی در متراژ بالای 20 متر بایستی هر مقدار که بابت خرید لوله میپردازید به اندازه 50 تا 70 درصد آن بابت هزینه خرید اتصالات لوله کشی نیز پرداخت کنید. البته این موضوع در لوله کشی سفید نافذ بوده و در لوله کشی پنج لایه شاید به اندازه هزینه خرید لوله و حتی بیشتر, بابت هزینه خرید اتصالات بپردازید, چرا که نسبت به قیمت لوله هزینه خرید اتصالات پنج لایه بسیار بیشتر هستند. در ادامه به بررسی قیمت روز هر شاخه لوله آب پلاستیکی خواهیم پرداخت.

نمایندگی لوله آذین

قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی سفید چقدر است؟

لوله های سفید در شاخه های 4 متری تولید و به فروش میرسند. مواد اولیه ساخت این لوله ها رندوم کوپولیمر پلی پروپلین یا PPRC هستند. در سالهای ابتدایی ورود لوله های سبز و سفید, این لوله ها کیفیت خوبی نداشته و به مرور دچار پوسیدگی و وارفتگی میشند اما در حال حاضر با اصلاح روی مواد اولیه و خط تولید, مقاومت خوبی پیدا کرده اند. قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی سفید بر اساس وزن هر شاخه و هر سایز تعیین میشود.

در ایران قیمت لوله آذین به عنوان برند لیدر لوله های پلاستیکی تعیین کننده قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی است. از ابتدا تا کنون مارکهای متفاوتی به بازار ورود پیدا کرده و برخی از آنها در حال حاضر هم فعالیت خوبی داشته و بعضی از آنها به دلایل مختلفی تولید نمکینند. یکی از اولین تولید کنندگان لوله در ایران , لوله سبز موج شیراژ بود که در حال حاضر فعالیتی در این زمینه ندارد. بعد از چند سال از ورود لوله های پلاستیکی, شرکت گیتی پسند با محصول آذین لوله سپاهان وارد بازار شد. تا جایی که الان اولین تولیدکننده لوله های پلاستیکی در ایران محسوب میشود و یک سوپر برند محسوب میشود. یزد بسپار , نیک بسپار , بیست بسپار , سپاهان از دیگر برندهای تولیدی فعال در این زمینه هسند که نه به اندازه آذین لوله,اما به اندازه خوب برندهای خوبی محسوب شده و کیفیت مناسبی دارند.

به دلیل رقابت نسبی که بین برند آذین لوله و یزد بسپار وجود دارد ما در  ادامه قیمت هر شاخه لوله پلاستیکی آذین لوله و یزد بسپار را در بخش لوله ها آورده ایم. لازم به ذکر است که قیمت های زیر با لحاظ کردن تخفیف های عمده فروشی درج شده است و لیست قیمت یزد بسپار و آذین لوله سپاهان, قیمت لوله ها را به صورت متری و خالص محاسبه کرده است.

 

سایز و  قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی 

آذین لوله سپاهان یزد بسپار 
لوله 20 پلاستیکی  68000 تومان 77000 تومان
لوله 25 پلاستیکی  110000 تومان 122 هزار تومان
لوله 32 پلاستیکی  208000 تومان 218 هزار تومان
لوله 40 پلاستیکی 380000 تومان 395 هزار تومان
لوله 50 پلاستیکی 618000 تومان 660 هزار تومان
لوله 63 پلاستیکی 996000 تومان 1100 هزار تومان

 

همان طور که مشاهده میکنید, قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی آذین نسبت یزدبسپار بین 10 تا 15 درصد پایینتر بوده و از این رو به مرور زمان اقبال بیشتری پیدا کرده است. البته استراتژی فروش آذین نیز در گستردگی تقاضای آذین لوله موثر است. از طرفی به تناسب قیمت لوله های پلاستیکی, قیمت اتصالات آذین لوله نیز کمتر بوده و از این رو در مجموع یک پروژه ممکن است با خرید لوله آذین بین 10 تا 20 درصد صرفه  جویی داشته باشد. در دسترس بودن خرید و سهولت حمل لوله های پلاستیکی باعث شده که این لوله ها اولین گزینه برای اجرا و تعمیرات لوله کشی قلمداد شده و حتی برای اجرای لوله کشی پکیج و شوفاژ نیز پیشنهاد شوند.

به غیر از این دو برند, مارکهای متفرقه بازار هم هسند که به صورت کارگاهی تولید شده و بعضا کیفیت نسبتا خوبی داشته و تنها نقطه ضعف آنها این است که فاقد برند و بسته بندی تجاری بوده و بین 10 تا 20 درصد از قیمت لوله آذین کمتر به فروش برسند.

نمایندگی نیوپایپ

قیمت اتصالات پلاستیکی چقدر است؟

قیمت اتصالات آب پلاستیکی بستگی به جنس آنها دارد. برخی از اتصالات تمام پلاستیکی بوده و در سایز 20 آنها از حدود 3000 تومان قیمت دارند. شاید گران قیمت ترین اتصال پلاستیکی سایز 63 در حدود 50000 تومان قیمت داشته باشد. اتصالات گران قیمت لوله های پلاستیکی اتصالات یکسر فلزی هستند که سایز 20 آنها بین 30 تا 50 هزار تومان قیمت داشته و در سایزهای بالا نزدیک به 500 هزار تومان قیمت داشته باشند. اتصالات ترکیبی و یک سر دنده در نقاطی از لوله کشی ساختمان استفاده میشوند, که شیرآلات و دیگر تجهیزات لوله کشی بایستی نصب شوند. برای استعلام قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی در حجم بالا با فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار تماس بگیرید.

2.5/5 - (2 امتیاز)
pipebazar
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *