قیمت لوله اسپیرال چقدر است؟

قیمت لوله اسپیرال چقدر است؟

لوله اسپیرال نوع خاصی از لوله های فولادی درزدار است که به شکل مارپیچی بوده و بر خلاف لوله های درزدار معمولی که خط درز آنها در امتداد طولی لوله هستند, خط جوش لوله های اسپیرال نیز به صورت مارپیچی در طول لوله حرکت کرده و به همین دلیل تحمل فشار بالایی نسبت به لوله های درزدار عادی دارند. این نوع لوله ها معمولا در سایزهای 8 تا 120 اینچ تولید شده و کاربردهای زیادی در سیستم های گرمایشی-سرمایشی بزرگ و خطوط انتقال نفت و گاز دارند.

لوله اسپیرال به دو شکل تک مرحله ای و دو مرحله ای تولید شده و تفاوت آنها در شیوه جوشکاری زیرپودری برای تولید لوله است. در تولید لوله های اسپیرال ورقه های فولادی با عبور از غلتک های مخصوص شکل لوله به خود گرفته و سپس جوشکاری میشوند. 

 

لطفا بخوانید: بهترین لوله پلیکای برق کدام است؟

 

تغییر زاویه و نحوه قرارگیری غلتک ها با محاسبات خاص, میتواند سایز لوله را تغییر داده و این یکی از مزیت های تولید لوله های اسپیرال است. قیمت لوله اسپیرال بستگی به پارامترهای کیفی و کمی آن دارد. آلیاژ لوله های اسپیرال نیز از انواع فولادی کربنی, فولاد ضدزنگ و فولادی نیکلی است.

از ویژگی های لوله های اسپیرال میتوان به افت فشار کمتر, نشت هوای کم, نصب آسان, تحمل فشار بالاتر, بهروری انرژی بالا و قیمت مناسب تر را اشاره کرد. لوله های اسپیرال بنا به کاربرد, ممکن است بعد از فرآیند تولید, گالوانیزه  شده و به همین دلیل از نظر پوشش به دو نوع لوله اسپیرال فولادی سیاه و لوله اسپیرال فولادی گالوانیزه تقسیم بندی میشوند.

 

جهت دریافت پیش فاکتور و استعلام قیمت لوله اسپیرال با فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار تماس بگیرید.

 

قیمت لوله اسپیرال چقدر است؟

قیمت لوله اسپیرال به پارامترهای مانند سایز لوله, وزن و ضخامت لوله , نوع لوله, محل بارگیری و برند تولیدکننده لوله بستگی دارد. کاربرد لوله های اسپیرال نیز بر قیمت آن موثر است. از لحاظ کاربرد لوله های اسپیرال به لوله های تست آب و تست گاز تقسیم بندی میشوند. لوله های تست آب در اجرای لوله کشی گاز قابل استفاده نبوده و فقط برای انتقال آب استفاده میشوند.

بهترین روش برای اطلاع از قیمت لوله اسپیرال به صورت تلفنی و به روز است, چرا که محاسبه بهای لوله های اسپیرال به صورت وزنی بوده و در واقع یک لیست ثابت قیمت لوله اسپیرال وجود ندارد. به دلیل اینکه این نوع لوله ها در سایزهای مختلفی در بازار وجود دارند و استفاده میشوند, موجود بودن آنها در انبارها بایستی با مشخصات مورد نیاز از قبل استعلام شده و سپس با توجه به شرایط عرضه و تقاضا و قیمت روز بازار , قیمت گذاری شوند. اما برای آشنایی شما با حدود قیمت لوله اسپیرال در جدول زیر قیمت برخی از سایزهای و انواع لوله های اسپیرال مربوط به اوایل سال 1403 درج شده است. علاوه بر موارد فوق لوله های اسپیرال در دو نوع 6 متری و 12 متری تولید شده و برای استعلام قیمت بایستی به این نکته نیز توجه نمایید.

 

نام کالا قیمت  طول لوله 
لوله اسپرال 10 اینچ کالوپ تست آب 12 میلیون تومان 6 متری
لوله اسپرال 12 اینچ کالوپ تست آب 14/5 میلیون تومان 6 متری
لوله اسپیرال 16 اینچ 24 میلیون تومان 6 متری
لوله اسپیرال 18 اینچ 34 میلیون تومان 6 متری
لوله اسپرال 20 اینچ 38 میلیون تومان 6 متری
لوله اسپرال 24 اینچ 44 میلیون تومان 6 متری
لوله اسپرال 32 اینچ  57 میلیون تومان 6متری
لوله اسپرال 42 اینچ 69 میلیون تومان 6 متری
لوله اسپرال 48 اینچ 80 میلیون تومان 6 متری

 

انواع لوله های اسپرال

قیمت های فوق برای لوله های اسپیرال فولادی سیاه بوده و قیمت لوله اسپیرال گالوانیزه نسبتا بیشتر است. لوله های اسپرال گاز نیز قیمت بیشتری نسبت به لوله اسپیرال تست گاز دارند. به غیر از دسته بندی تست و گالوانیزه و سیاه بودن لوله های اسپیرال, برندهای مختلف داخلی هم این نوع لوله ها را تولید میکنند. لوله اسپیرال کالوپ,  لوله اسپیرال اصفهان و لوله نیزار از جمله عمده ترین تولیدکنندگان لوله های اسپیرال در کشور هستند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
pipebazar
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *