قیمت فنر زدن لوله فاضلاب

قیمت فنر زدن لوله فاضلاب

قیمت فنر زدن لوله فاضلاب

قیمت فنر زدن لوله فاضلاب
فهرست مطالب

قیمت فنر زدن لوله فاضلاب

قیمت فنر زدن لوله فاضلاب یکی از موارد بحث برانگیر خدمات تاسیساتی ساختمان محسوب میشود. خلا وجود سندیکا و اتحادیه مخصوص به این صنف برای حمایت از مجریان لوله بازکنی و مصرف کنندگان از یک طرف, تورم و سواستفاده برخی از لوله بازکن ها باعث شده که اختلافات قیمت فنر زدن لوله فاضلاب هر روز باعث مشاجرات زیادی شود. از این رو ما در اینجا به بررسی قیمت لوله بازکنی با روش های مختلف از جمله رایج ترین آن یعنی فنر زدن لوله فاضلاب میپردازیم.

اصولا وجود هر شی جامد, مصالح ساختمانی یا انباشت رسوبات در لوله فاضلاب باعث گرفتگی هایی میشود که در این صورت مانع از خروج فاضلاب از سینک ظرفشویی, فاضلاب توالت ایرانی و فرنگی, کفشوی حمام , پارکینگ و دیگر راه آب های ساختمان میشود.

برای باز کردن لوله فاضلاب روش های مختلفی مانند استفاده از فنر لوله بازکنی, ریختن مواد شیمیایی, دستگاه تراکم هوا و یا تعویض لوله کشی ساختمان وجود دارد که از لحاظ فنی و تجربی استفاده از فنر لوله بازکنی برقی کارآمدترین و راحت ترین آن محسوب شده و به همین دلیل رایج ترین روش محسوب میشود. 

 

قیمت فنر زدن لوله فاضلاب به چه عواملی بستگی دارد؟ 

قیمت لوله بازکنی با فنر تابع شرایط متفاوتی است که باعث ارایه نرخ های متفاوتی از سوی مجریان لوله بازکنی میشود, اما با این حال بهتر است, این هزینه قبل از باز کردن لوله توافق شده و شرایط آن در وضعیت های مخلتف برای کارفرما شرح داده شود, تا بعد از انجام کار طرفین به اختلاف قیمتی برخورد نکنند. عوامل موثر در قیمت فنر زدن لوله فاضلاب به شرح زیر هستند: 

  • محل گرفتگی 
  • نوع گرفتگی
  • عامل گرفتگی
  • سایز لوله مسدود شده
  • عمق گرفتگی
  • مدت زمان فنر زدن
  • هزینه استفاده از تجهیزات و مواد مصرفی

هر یک از موارد فوق بر قیمت فنر زدن لوله فاضلاب موثر باشند.

محل گرفتگی اعم از لوله فاضلاب توالت ایرانی, فرنگی, حمام, پارکینگ, سینک ظرفشویی, خروجی ماشین لباسشویی و دیگر را آب ها از جمله موارد اصلی هستند. اصولا هزینه لوله بازکنی با فنر در باز کردن لوله فاضلاب توالت و پارکینگ نسبت به دیگر موارد مانند راه آب  حمام بالاتر است.

نوع گرفتگی ممکن است مدت زمان و شگرد لوله بازکنی را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از گرفتگی های لوله فاضلاب مقطعی بوده و با ورود یک شی خارجی در یک نقطه ایجاد شده اند. اما برخی از گرفتگی ها با ته نشین شدن رسوبات در طول لوله کشی ایجاد میشود. در این موارد نیاز است که همراه با لوله بازکنی, کار رسوب تراشی نیز تواما انجام شده تا گرفتگی بعد از کوتاه مدت تکرار نشود.

عامل گرفتگی نیز مهم است. باز کردن لوله فاضلابی که با دستمال  کاغذی یا نوار بهداشتی دچار گرفتگی شده, بسیار راحت تر از گرفتگی با مصالح ساختمانی به خصوص سیمان و آهک است. پس بدیهی است که قیمت فنر زدن لوله فاضلابی که با سیمان پر شده, بیشتر از گرفتگی های معمولی است.

سایز لوله مسدوده شده هم نسبتا موثر است. استفاده از فنرهای ظریف تر برای لوله های با قطر کوچک و به کارگیری فنرهای ضخیم برای لوله های بزرگ میتواند باعث نوسان قیمت لوله بازکنی شود.

عمق گرفتگی تعیین کننده متراژ فنر و حتی نوع دستگاه لوله بازکنی است. هرچه متراژ فنر بیشتر باشد, قیمت لوله بازکنی با فنر افزایش پیدا میکند.

مدت زمان صرف شده, نیز مسلما بر دستمزد لوله بازکنی اثر میگذارد. معمولا گرفتگی با مصالح و رسوب تراشی, زمان و هزینه بیشتری نسبت به سایز انواع لوله بازکنی عادی دارد.

هزینه استفاده از تجهیزات و مواد مصرفی جدای دستمزد لوله بازکنی بوده و استفاده از ابزارآلاتی مانند سرمته و سه نظام لوله بازکنی یا محلول های لوله بازکنی بر عهده کارفرما و مالک است. البته بایستی قبل از استفاده از این نوع لوازم به کارفرما اطلاع داد.

 

قیمت لوله بازکنی با فنر سه نظام

استفاده از تجهیزات جانبی یکی از روش های رفع گرفتگی لوله فاضلاب است, اما متاسفانه بعضا باعث شده که بسیاری از مجریان لوله بازکنی با توسل به این شیوه برای افزایش نرخ و هزینه لوله بازکنی اقدام به اخذ مقادیر هنگفت از مشتری را داشته باشند. با این حال در برخی موارد, استفاده از برخی تجهیزات لوله بازکنی اجتناب ناپذیر بوده و نمیتوان همه موارد استفاده از تجهیزات لوله بازکنی را غیرواقعی دانست.

 

نرخ اتحادیه لوله بازکنی

همان طور که گفته شد, در تهران اتحادیه مستقلی برای لوله بازکنی وجود نداشته و نرخ اتحادیه لوله بازکنی هر ساله توسط اتحادیه آهنگران تهران منتشر میشود. این نرخها معمولا جامع و کامل نبوده و کمتر از آن تبعیت میشود, اما میتواند یک عنوان یک معیار از یک مرجع رسمی مورد توجه مجریان لوله بازکنی و مشتریان آنها مدنظر قرار بگیرد. در نرخ اتحادیه لوله بازکنی سال 1403 , قیمت لوله بازکنی از حدود 750 هزار تومان تا 5 میلیون تومان درج شده که هر کدام دارای شرایط خاصی هستند.

 

شماره تماس اتحادیه لوله بازکنی

 اتحادیه لوله بازکنی تهران : 77531759 تماس در ساعات اداری

آدرس اتحادیه لوله بازکنی تهران: تهران خیابان انقلاب خیابان هدایت پلاک 167   

5/5 - (1 امتیاز)
pipebazar