قیمت انواع کلکتور گرمایش از کف

قیمت انواع کلکتور گرمایش از کف

قیمت انواع کلکتور گرمایش از کف

قیمت انواع کلکتور گرمایش از کف
فهرست مطالب

کلکتور گرمایش از کف یک قطعه لوله کوتاه است, که ابتدا, انتها و چند انشعاب برای اتصال به سیستم لوله کشی گرمایش از کف دارد. قطر لوله اصلی کلکتور نسبتا به انشعابات بزرگ تر بوده و تعداد انشعاب های کلکتور بسته به تعداد زون های گرمایش از کف از 2 تا 12 سواراخ متغیر است. هر سیستم گرمایش از کف دو کلکتور نیاز داشته, که یک کلکتور(کلکتور رفت) وظیفه توزیع آب داغ سیستم گرمایش از کف به زون های مختلف و یک کلکتور(کلکتور برگشت) کار جمع آوری آب مسیر برگشت و انتقال آن به سیستم گرمایشی برای داغ شدن مجدد را بر عهده دارد. محاسبه سایز و تعداد انشعابات بایستی در هنگام طراحی سیستم گرمایش از کف انجام شود. 

جنس کلکتورها گرمایش از کف معمولا از برنج بوده و لوله ورودی از پکیج یا موتورخانه به لوله اصلی کلکتور و خروجی هر زون گرمایش از کف به انشعابات کلکتور متصل میشوند. برای کنترل باز و بسته کردن لوله های اصلی و انشعابات معمولا یک شیر روی هر کلکتور نصب میشود که این شیرها نیز از جنس فلز برنج هستند. البته در برخی موارد ممکن است, در ورودی و خروجی کلکتورها ترموستات, فلومتر, شیر برقی یا شیرآلات ترموستاتیک نیز وصل شوند.

 

لطفا بخوانید: قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

 

انواع کلکتور گرمایش از کف

همه انواع کلکتورهای گرمایش از کف یک هدف داشته و تفاوت آنها فقط بسته به تجهیزات نصب شده بر روی آنهاست. کلکتورهای گرمایش از کف یکی از مهم ترین قطعات لیست قیمت لوازم گرمایش از کف محسوب میشوند.

 

کلکتورهای معمولی

کلکتورهای ساده یک قطعه لوله برنجی با چند سوراخ هستند. این کلکتورها به دلیل سادگی و قابلیت نصب انواع تجهیزات دلخواه و البته قیمت مناسب, پرکاربردترین نوع کلکتور گرمایش از کف محسوب میشوند. البته به غیر از گرمایش از کف در سیستم لوله کشی کلکتوری پنج لایه نیز کاربرد بسیار زیادی دارند.

کلکتور نیوپایپ, بی تی اس, سوپرپایپ از نمونه ای این نوع کلکتور هستند. معمولا دنده کلکتورهای معمولی, داخل دنده هستند, اما کلکتورهای سوپرپایپ در بخش انشعابات بیرون دنده بوده و بایستی از شیرهای کلکتور داخل دنده برای آنها استفاده شود.

کلکتورهای برنجی معمولی در سایزهای 1/2*3/4 ؛ 1/2*1 , 3/4*1 ؛ 1/2*11/4 , 1/2*11/2, 3/4*11/2 , 3/4*2 اینچ تولید و به بازار عرضه میشوند, اما رایج ترین آنها کلکتورهای 1/2*1 اینچ هستند.

شیرهای ترموستاتیک گرمایش از کف, شیر برقی و ایرونت(شیرهواگیری) از جمله تجهیزات قابل نصب بر روی کلکتورهای گرمایش از کف هستند.

 

شیر کلکتور

در هنگام خرید کلکتورهای معمولی به تعداد انشعابات شیر کلکتوری نیز تهیه شود, شیر کلکتوری به غیر از سایز دو طرف آن, به جهت نوع اتصال به انواع مختلفی تقسیم بندی میشود.

شیر کلکتوری روپیچ توپیچ, شیر کلکتوری دو سر توپیچ, شیر کلکتوری یک سر کوپلی, شیر زانویی کلکتوری, شیر کلکتوری یک سر پرسی و شیر کلکتوری ترموستاتیک از انواع مختلف شیر کلکتوری هستند.

 

کلکتور شیردار

کلکتورهای شیردار, کلکتورهایی هستند, به صورت شرکتی روی آنها شیرهای فابریک نصب میشود. شیر این کلکتورهای به صورت پیچی و ساده هستند. قیمت این نوع کلکتورها نسبت به کلکتورهای برنجی معمولی بیشتر بوده و به صورت ست به فروش میرسند. این کلکتورها دارای رنگ بندی قرمز و آبی برای کلکتور رفت و برگشت هستند. 

این نوع کلکتورها دارای شیرهای پرسی و کوپلی هستند,که بنا به تشخیص مجری و پیمانکار تهیه و نصب میشوند. تنظیم درجه حرارت و دمایا محیط در این نوع کلکتورها به صورت دستی انجام میشود.

 

کلکتور ترموستاتیک

کلکتورهای ترموستاتیک به صورت شرکتی دارای شیرهای ترموستات دار هستند. قیمت کلکتور ترموستاتیک گرمایش از کف با توجه به تجهیزات آنها بسیار  گران قیمت تر از کلکتورهای معمولی هستند. دانفوس, نیوپایپ و سوپرپایپ از تولیدکنندگان مطرح کلکتورهای ترموستاتیک در بازار هستند.

کلکتورهای ترمستاتیک نیز دارای شیرهای کوپلی و پرسی بر روی خود هستند. تنظیم دما در این نوع کلکتورها به صورت دلخواه از روی شیرهای ترموستاتیک انجام میشود.

 

کلکتور فلومتردار

کلکتور فلومتردار کلکتورهایی هستند که شدت جریان آبرا کنترل کرده و با توجه به آن عمل میکنند. نیوکلکتور نیوپایپ از جمله نمونه های این نوع کلکتورهای نسبتا گران قیمت هستند. این نوع کلکتورها میزان عبور آب داغ را در هر مدار گرمایش سنجیده و با توجه به مدارهای مختلف به صورت متوازن تقسیم بندی میکند. با این کلکتورها شدت جریان مدار شوفاژ در هر خط به تناسب نیاز هر مدار به شکل عادلانه توزیع میشود.

کلکتورهای فلومتردار نیوپایپ در انواع بدون ترموستات, ترموستاتیک, کوپلی و پرسی تولید و در بازار موجود هستند.

 

محل نصب کلکتور گرمایش از کف

کلکتور گرمایش از کف, شوفاژ و آب سرد و گرم در داخل باکس هایی به نام جعبه کلکتور نصب میشود. کلکتورها توسط پایه و بست کلکتور به روی جعبه کلکتور محکم شده و محل در نظر گرفته شده بایستی به گونه ای باشد که از لحاظ دسترسی و امکان استفاده مناسب باشد. بسته به نوع سیستم گرمایش اعم از موتورخانه یا پکیج, جعبه کلکتور در نزدیکی پکیج یا لوله های ورودی از موتورخانه تعبیه میشوند. معمولا هم کلکتور رفت و هم کلکتور برگشت در یک جعبه کلکتور نصب میشوند. اندازه جعبه کلکتور نیز با توجه به طول کلکتورها انتخاب میشوند.

در لوله کشی گرمایش از کف یک لوله رفت و برگشت شوفاژ از پکیج یا موتورخانه به کلکتور رفت و برگشت متصل میشود که معمولا اندازه ای حساب شده و متناسب با مساحت تحت پوشش گرمایش از کف دارد.

 

کلکتور گرمایش از کف نیوپایپ

در لیست قیمت نیوپایپ, قیمت و کلیه مشخصات کلکتور گرمایش از کف نیوپایپ از نوع اتصال دنده ای,پرسی و کوپلی وجود داشته و به دلیل تنوع تولید انواع کلکتور برنجی معمولی, شیردار, ترموستاتیک و فلومتردار یکی از پرفروش ترین کلکتورهای موجود در بازار محسوب میشوند. علاوه بر تنوع مدل , تولید انواع سایزبندی لوله های خروجی و ورودی موجب تقاضای زیاد کلکتور گرمایش از کف نیوپایپ میباشد.

لطفا بخوانید: نمایندگی نیوپایپ

 

کلکتور گرمایش از کف سوپرپایپ

کلکتورهای گرمایش از کف سوپرپایپ با دبی سنجی یا فلومتردار بوده و از جنس فلز استنلس استیل هستند. این کلکتورها دارای شیر تخلیه و شیر هواگیری فابریک هستند. قابلیت نصب شیر برقی متصل به ترموستات از ویژگی های کلکتور گرمایش از کف سوپرپایپ است.

به غیر از این محصول کلکتورهای فاقد دبی سنجی ساده نیز از دیگر کلکتورهای سوپرپایپ هستند که دنده های آن به صورت توپیچ بوده و قابلیت نصب بوشن توپیچ یا شیر توپیچ پرسی و کوپلی هستند.

 

لطفا بخوانید: نمایندگی سوپر پایپ

 

کلکتور گرمایش از کف bts

یکی از قطعات تخصصی لیست قیمت لوله و اتصالات بی تی اس , کلکتورهای با کیفیت این شرکت است. انواع کلکتورهای مدولار, پله ای, شیر سرخود, شیرمونتاژ و سه راهی کلکتور از محصولات منحصر به فرد کلکتورهای شرکت بهتراشان صنعت هستند.

 

تجهیزات جانبی کلکتور

به غیر از کلکتور, جعبه کلکتور, درب کلکتور, پایه کلکتور, بست کلکتور, درپوش کلکتور, شیر کلکتور, واسط یا رابط کلکتور, سه راهی کلکتور, ترموستات, شیربرقی,کلید کنترل ترموستات, شیرهواگیری , شیر تخلیه از لوازم جانبی هستند, که بسته به نوع کلکتور و سیستم اجرای گرمایش برای نصب احتیاج داریم.

 

قیمت کلکتور گرمایش از کف

قیمت کلکتورها بسته به سایز, تعداد انشعاب, مدل و تجهیزاتی که روی آن نصب شده متغیر هستند. معمولا قیمت کلکتورهای هر شرکت در لیست قیمت محصولات پنج لایه و یا به صورت جداگانه منتشر میشود. برای اطلاع از قیمت کلکتور شرکت های مختلف به لیست قیمت نیوپایپ, لیست قیمت سوپرپایپ, لیست قیمت bts مراجعه کرده و یا با فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار مرکز پخش انواع کلکتور و تجهیزات گرمایش از کف تماس بگیرید.

 

pipebazar