علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور

علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور

علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور

علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور
فهرست مطالب

پکیج ایران رادیاتور به‌عنوان یکی از پکیج‌های گرمایشی پرکاربرد در کشور شناخته می‌شود که در سیستم گرمایشی ساختمان‌ها به‌کار می‌رود. بروز مشکلات در این پکیج می‌تواند منجر به گرم نشدن آب، کاهش دسترسی به آب گرم، و حتی تأثیرگذاری بر گرمای فضای داخلی ساختمان گردد.

در برخی مواقع، این مشکلات ناشی از نواقص کوچک در سیستم پکیج ممکن است که با اطلاعات کافی، می‌توان آنها را به‌راحتی برطرف کرد. در چنین مواردی، افراد متخصص و آگاه می‌توانند به‌طور شخصی برای رفع مشکل گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور اقدام نمایند.

هرچند که این امکان وجود دارد که با داشتن اطلاعات کافی و مهارت لازم، مشکلات ساده را خودتان حل کنید، اما همواره توصیه می‌شود در موارد پیچیده‌تر و تخصصی، از خدمات متخصصان مجرب استفاده نمایید. هرگونه دستکاری نادرست به پکیج ممکن است علاوه بر خرابی بیشتر دستگاه، خطرات احتمالی نیز به‌دنبال داشته باشد.

علت سرد شدن بخشی از رادیاتور

در صورت تشخیص قسمت پایینی رادیاتور که سرد است و حتی با هواگیری تغییری نمی‌کند، ابتدا از باز بودن کامل شیرهای رادیاتور و تمامی شیرهای زیر پکیج اطمینان حاصل کنید. ممکن است دلیل آن کثیف شدن توری صافی برگشت باشد و همچنین رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ و مبدل ثانویه و ضعیف شدن فنر سوپاپ بایپاس باشد. توجه داشته باشید که اگر از شیر ترموستاتیک روی رادیاتورها استفاده می‌کنید، ممکن است پس از گذشت چند سال سر شیر رسوب گرفته و مسیر را به درستی باز نکند. لذا توصیه می‌شود شیر ترموستات موتورخانه را روی درجه آخر و باز بگذارید.

اگر رادیاتورهای منزل یکنواخت گرم نمی‌شوند یا برخی از رادیاتورها سرد هستند، آموزش رسوب‌زدایی رادیاتور شوفاژ نیز می‌تواند به شما کمک کند.

علت گرم نشدن پایین رادیاتور آلومینیومی

برای بررسی علت گرم نشدن پایین رادیاتور آلومینیومی، می‌توانید به همان روش‌های پیشین اعمال کرده و از باز بودن کامل شیرها و تمامی شیرهای زیر پکیج اطمینان حاصل کنید.

علت گرم نشدن شوفاژ موتورخانه

در سیستم موتورخانه، برای بررسی علت گرم نشدن شوفاژ موتورخانه، ابتدا از سالم بودن پمپ سیرکولاسیون شوفاژ اطمینان حاصل کنید. سپس باید به رسوب گرفتن سر شیرهای رفت و برگشت هر رادیاتور شک داشته باشید. گاهی اوقات، برای رفع مشکل گرم نشدن شوفاژ، ممکن است شیر رادیاتورهایی که گرم می‌شوند را ببندید و فقط رادیاتورهایی که سرد هستند باز باشند. سپس اقدام به هواگیری رادیاتوری که سرد است کنید و مقداری آب از رادیاتور سرد تخلیه کنید. سپس اگر پکیج دارید، درجه بار را روی ۲ بار تنظیم کنید. با این روش، گردش آب در رادیاتور سرد به درستی برقرار می‌شود و وقتی رادیاتور مورد نظر گرم شد، کلیه رادیاتورها را باز کنید.

علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور

همانطور که در توضیحات قبلی ذکر شد، اگر رادیاتورها به‌طور کلی سرد هستند، ممکن است پمپ پکیج سوخته باشد یا شیر موتوری. اگر برخی از رادیاتورها گرم هستند و برخی سرد، به احتمال زیاد رسوب دلیل گرم نشدن شوفاژ پکیج ایران رادیاتور است. در این صورت، تنها کاری که از دست شما برمی‌آید این است که شیر رادیاتورهای گرم را ببندید و اقدام به هواگیری رادیاتوری که سرد است کنید. سپس درجه بار را روی ۲ بار تنظیم کنید و چند ساعت به همین روال پکیج کار کند. مطمئناً گردش آب در رادیاتور سرد به درستی برقرار خواهد شد و وقتی رادیاتور مورد نظر گرم شد، کلیه رادیاتورها را باز کنید.

موقعیت شیر پایین رادیاتور شوفاژ

وقتی روبروی رادیاتور ایستاده اید، بلوک رادیاتور به دو عدد لوله متصل شده است که مابین این اتصال شیر قرار دارد. لوله پایینی که با شیر به رادیاتور وصل می‌شود، شیر پایینی رادیاتور شوفاژ نامیده می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)
pipebazar