سیم کشی کولر آبی

سیم کشی کولر آبی

سیم کشی کولر آبی به چه صورت انجام می شود؟

سیم کشی کولر آبی
فهرست مطالب

سیستم الکتریکی کولر آبی ساختار بسیار ساده ای دارد و در نصب سیم‌های آب، تمرکز بر ایجاد اتصالات صحیح از کلید به موتور الکتریکی و پمپ آب می‌باشد. کل بخش‌های الکتریکی کولر آبی را می‌توان به دو قطعه، یعنی موتور الکتریکی و پمپ آب، خلاصه کرد. موتور الکتریکی از نوع تکفاز است و برای اجرای سریع یا کند آن، نیاز به مدیریت مناسب سیم‌کشی دارد. همچنین، پمپ آب کولر به صورت مستقل از موتور باید راه‌اندازی گردد.

لطفا بخوانید: برای روغن کاری کولر آبی از چه روغنی استفاده کنیم؟

 

روش سیم کشی کولر آبی

روش سیم کشی کولر آبی

روش سیم‌کشی کولر آبی به همراه بخش‌های مختلف از جمله الکتروموتور، پمپ آب، خازن و کلید را مورد بررسی قرار می‌دهد. این بخش‌ها باید به ترتیب مشخص شده در کنار یکدیگر قرار گیرند و اتصالات سیم‌کشی نیز در جعبه تقسیم انجام شود. جعبه تقسیم به عنوان بخش جداکننده این ملزومات عمل می‌کند و تمام مراحل سیم‌کشی کولر آبی در آن به چگونگی اتصالات اجزاء مختلف انجام می‌شود. در یک سمت این جعبه تقسیم، کلید قرار گرفته و در سمت دیگر آن، الکتروموتور به همراه خازن و پمپ آب نصب شده‌اند.

 

سیم کشی موتور کولر

بر روی بدنه الکتروموتور کولر آبی، سه ترمینال با نام‌های LO، HI و Com قرار دارند:

ترمینال LO: برای اتصال دور کند الکتروموتور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ترمینال HI: برای اتصال دور تند الکتروموتور به کار می‌رود.
ترمینال Com: برای اتصال نول الکتروموتور استفاده می‌شود.

 

راهنمای سیم کشی کولر آبی

سیم کشی کولر آب به نظری ساده ممکن است، اما در عمل با چالش‌هایی از جمله فواصل طولانی و عبور کابل از دیوارها و داکت‌ها روبرو می‌شود. برای سهولت در سیم کشی کولر آبی و پیشگیری از مشکلات احتمالی، توصیه‌های زیر را دنبال کنید:

– از سیم‌های استاندارد و مخصوص نصب ترمینال‌های کولر آبی استفاده کنید تا اتصالات محکم و قابل اعتمادی داشته باشید.

– در صورت اشتباه در بسته‌شدن دورها (مثلاً فشردن دکمه دور کند)، که ممکن است باعث فعال شدن دور تند شود، با جابه‌جایی ترمینال‌ها، نوع سرعت موتور را به‌طور صحیح در سیستم جعبه تقسیم تنظیم کنید.

– سیم کشی باید به گونه‌ای باشد که در زمان راه‌اندازی، دور کند در شرایط فعال قرار گیرد.

– نصب خازن را جدی بگیرید تا جبران سازی توان راکتیو صورت گیرد و در نتیجه جریان مصرفی کولر کاهش یابد.

– اگر از ترمینال به جای جعبه تقسیم استفاده می‌کنید، از ترمینال‌های پلاستیکی استاندارد استفاده کنید و آن را با دقت بر روی بدنه کولر نصب کنید.

– با رعایت این نکات و توجه به ترمینال‌ها و رنگ سیم‌ها، می‌توانید الگوی عبور کابل از دیوارها و داکت‌ها را شناسایی کرده و بدون هیچ مشکلی به سیم‌بندی کولر آبی بپردازید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
pipebazar