دلایل گرفتگی لوله های سینک ظرفشویی دوقلو

گرفتگی لوله های سینک ظرفشویی دوقلو

لوله کشی توالت فرنگی | هر آن چه که باید در این خصوص بدانید.

دلایل گرفتگی لوله های سینک ظرفشویی دوقلو
فهرست مطالب

گرفتگی لوله‌های سینک ظرفشویی دوقلو ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد و آگاهی از این علل و استفاده از راهکارهای خانگی و آسان می‌تواند به بانوان خانه دار و افراد علاقه‌مند به مشکلات خانگی کمک کند. بی‌توجهی به نحوه صحیح شست‌وشوی میوه‌ها و ظروف، همچنین استفاده از محلول‌های بی‌کیفیت در لوله‌ها، از جمله عواملی است که ممکن است به گرفتگی لوله‌های سینک ظرفشویی دوقلو منجر شود. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با دلایل گرفتگی لوله های سینک ظرفشویی دوقلو بیشتر آشنا شوید.

 

دلایل گرفتگی لوله های سینک ظرفشویی دوقلو

گرفتگی لوله‌های سینک ظرفشویی یا به عبارت دیگر، گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه، به دلیل عوامل گوناگونی ایجاد می‌شود. ورود مواد غذایی و ذرات اضافی از سینک به لوله‌ها، از جمله دلایلی است که ممکن است باعث گرفتگی شود. به منظور پیشگیری از این مشکل، در هنگام شستن ظروف غذا، حتماً باید اضافات غذایی را در سطل زباله دور بریزید و از ورود مواد چرب و قطعات بزرگ غذا و سبزی به داخل چاهک سینک ظرفشویی خودداری کنید.

علاوه بر این، قطعات چرب و خشک می‌توانند به لوله‌ها چسبیده و به عنوان یکی از دلایل گرفتگی لوله‌های سینک ظرفشویی عمل کنند. بهتر است تکه‌های دستمال نیز وارد سینک ظرفشویی و لوله‌های آن نشوند، زیرا در طولانی مدت می‌توانند به مانعی برای جریان سیالات تبدیل شوند و منجر به گرفتگی سینک ظرفشویی شوند. همچنین، در نظر داشته باشید که استهلاک طبیعی سینک ظرفشویی و لوله‌ها نیز می‌تواند یکی از عوامل موثر در ایجاد گرفتگی باشد.

 

روش های باز کردن لوله سینک دوقلو

اگر برای شما هم پیش آمده که لوله سینک منزل شما گرفتگی داشته باشید شاید برایتان جالب باشد که با روش های باز کردن لوله سینک بیشتر آشنا شوید. برخی از روش های باز کردن لوله سینک عبارت اند از:

1- استفاده از تلمبه دستی

یک روش مؤثر برای باز کردن لوله‌های سینک ظرفشویی، استفاده از تلمبه دستی است. به منظور افزایش کارایی تلمبه دستی یا چاه بازکن دستی در حل مشکل گرفتگی سینک ظرفشویی، می‌توانید دور لبه‌های پلاستیکی آن را با پارافین بپوشانید. این کار با ایجاد چسبندگی بیشتر، بازدهی تلمبه دستی را افزایش می‌دهد و امکان حل مشکل گرفتگی را با سهولت بیشتری فراهم می‌کند.

حین استفاده از تلمبه دستی، حواستان به قرار دادن بخش پلاستیکی بر روی چاهک باید باشد. این بخش را به گونه‌ای قرار دهید که هیچ راهی برای نفوذ آب زیر کلاهک وجود نداشته باشد، و حتماً اطمینان حاصل کنید که آب به داخل سینک ظرفشویی نرود. با چند بار زدن تلمبه، سعی کنید مشکل گرفتگی را رفع کنید.

 

2- استفاده از چنته یا پودر لوله بازکنی

یکی دیگر از این روش‌ها استفاده از چنته یا پودر لوله بازکنی است. چنته به عنوان یک ماده جامد یا پودر لوله بازکنی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا گرفتگی‌های لوله فاضلاب را باز کند. این روش کارآمد است اما باید توجه داشت که استفاده از این مواد شیمیای برای لوله بازکنی دارای مزایا و معایبی هستند که قبل از استفاده از آن لازم است بدانید.

برای استفاده از چنته، می‌توانید آن را خشک داخل لوله ریخته و سپس مقداری آب درون آن بریزید. در هنگام استفاده از چنته، حتماً از دستکش و ماسک استفاده کنید تا با مواد شیمیایی در تماس نیایید. این روش به عنوان یک راه‌حل خانگی برای گرفتگی لوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در روزهای اخیر، محلول‌های لوله بازکنی شیمیایی نیز وارد بازار شده‌اند و به عنوان جایگزینی سریع‌تر و موثرتر برای چنته مطرح هستند.

 

3-  باز کردن اتصلات لوله

با باز کردن قسمت گلویی یا خرطومی سینک ظرفشویی، می‌توانید گرفتگی را برطرف کنید. حتماً با دقت کافی و آگاهانه این کار را انجام دهید. در صورتی که این روش نتیجه ندهد، می‌توانید به روش‌های دیگری از جمله استفاده از محلول‌های لوله بازکنی موجود در بازار پرداخته و گرفتگی را برطرف سازید.

اگر همچنان مشکل حل نشد و گرفتگی بسیار شدید است، لازم است تا اتصالات لوله باز شده و لوله‌کشی مجدداً انجام شود. برای باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی دوقلو، می‌توانید از یک دستمال ضخیم چاهک استفاده کرده و یکی از سینک‌ها را محکم گرفته و با تلمبه دستی، سینک دیگر را تلمبه بزنید تا گرفتگی حل شود.

توجه داشته باشید که چاهک سینکی که با دست محکم نگه داشته می‌شود، نباید امکان ورود و خروج آب و هوا را داشته باشد. اگر از سینک دوقلو در آشپزخانه استفاده می‌کنید، حتماً از صافی برای هر دو چاهک استفاده نمایید تا ته مانده‌های غذا در لوله سینک وارد نشده و گرفتگی ایجاد نشود..

pipebazar